Titulní obrázek

Třídveřový Hyundai i30

Hyundai nyní představuje žhavou novinku. Jedná se o třídveřovou karosářskou verzi modelu i30. Automobilka chce vozem zacílit hlavně na mladší generaci.

Kupé má stejné rozměry karoserie včetně rozvoru a objemu kufru jako pětidveřová verze, přesto je už na první pohled nezaměnitelné. Designér Thomas Bürkle nadělil novince silně skloněný pás bočních oken, který spolu s výraznou hranou končící až nad zadními světly a delšími předními dveřmi dodává autu o slušný kus sportovnější vzhled. Nejhezčí změnou jsou nová LED zadní světla, jejichž hladké světelné trubice připomínají nejnovější "audiny", jiné jsou i vodorovně umístěné mlhovky.

Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.

V nejlépe vybavené testovací verzi jsou sportovně tvarované oranžové kožené odvětrávací sedačky. Stejné barevné stehování zdobí volant, manžety řadicí páky a loketních opěrek ve výplních dveří. Zajímavé jsou i podavače bezpečnostních pásů. Jednoduchá pomůcka, vlastně jen plastový držák, který přiblíží pás, aby si jej mohl majitel lépe přitáhnout.

Tlačítko vypínání stabilizačního systému ESP je umístěno nešikovně vedle spínače výstražných směrovek nad ovladače klimatizace. Loket levé ruky, držící volant, si odložíte přesně na vypolstrovanou opěrku ve dveřích, nebo na zadní parkovací kameře, ukryté pod výklopným logem značky. Aktivuje se až při couvání, takže čočka není zašpiněna.

Uvnitř chválíme třeba i standardní USB port pro přehrávání hudby z flashdisků a dobrý zvuk audia, celkově výborné dílenské zpracování a kvalitní materiály. Na volantu najdeme spoustu tlačítek (palubní počítač, ovládání audiosystému), mezi nimi i přepínání nastavitelné tuhosti řízení.

Ve vyšších výbavách všech i30, nahradil páku ruční brzdy spínač té elektronické. Paleta motorů je stejná jako u klasické i30, tři benzinové: 1.4 (73 kW), 1.6 (88 kW), 1.6 GDI (99 kW) agregáty a jeden naftový 1.6 CRDi ve dvou výkonových variantách, 81 a 94 kW; na přání je i k mání i šestistupňový automat.

Přímých konkurentů třídveřový hyundai v nižší střední třídě moc nemá: kromě sesterské Kie pro_ceed jsou ti opravdu nejpřímější Opel Astra GTC a Renault Mégane Coupé.

Hyundai je z nich nejlevnější, a to i když porovnáváme dobře vybavenou verzi Tricolor za 310 tisíc korun (základ Entry je za 280 tisíc).