Kdo je vlastně lídrem na českém automobilové trhu?
Automobilka Hyndai je ve při s mladoboleslavskou Škoda Auto. Důvodem je vzájemné předhánění, kdo je vlastně lídrem na českém trhu.
Podle tiskové zprávy Hyundai si soukromí zákazníci v březnu letošního roku v ČR koupili 4 716 automobilů, z toho bylo 919 vozů značky Hyundai.
Za první tři měsíce si tito zákazníci koupili 11 489 vozů a z toho 2159 vozů značky Hyundai. Podíl Hyundai na trhu českých soukromých zákazníků, tak za první kvartál činil 18,8%, v březnu podíl narostl již na 19,5%. Hyundai je nejprodávanější automobilovou značkou českým soukromým zákazníkům. Tomuto tvrzení však odporoval mluvčí mladoboleslavské automobilky pan Jozef Baláž tak, že podle jejich statistik je Škoda Auto stále jedničkou na českém trhu.
Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.
Podle Auto Škoda za první tří měsíce letošního roku na českém trhu registrovali celkem 10558 vozů Škoda, z toho bylo 3467 vozů zakoupeno nebo financováno soukromou klientelou a 7091 vozů bylo pořízeno právními subjekty, takzvanou firemní klientelou. Tato statistika zohledňuje i vozy pořízené privátními zákazníky prostřednictvím finančních produktů leasingových společností.
Je tedy evidentní, že Škoda Auto se dále považuje za jedničku na trhu. Automobilka dodává, že oceňuje výkony konkurence, zároveň však stále prodává několikanásobně vozů více, než druhá, resp. třetí značka na domácím trh.
Tento spor je vhodný klasifikovat jako spor o ničem. Ano, trvá to již pár dní a úplně zbytečně.